zondag 1 juni 2008

Gebruik van ICT

Vroeg was ik helemaal niet zo ICT-vaardig. Doorheen deze opleiding kregen we heel wat suggesties die we kunnen uitproberen in de klaspraktijk. Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe je een leuke Powerpointpresentatie kunt maken. Ik heb dit dan ook uitgeprobeerd in mijn stage in het 6de leerjaar. Ook het maken van Hot Potatoes oefeningen werd ons aangeleerd en is zeker zeer toepasbaar in je klasje. Eigenlijk ben ik voortdurend bezig geweesr met ICT: zowel bij het maken van voorberedingen als bij het maken van werkblaadjes, toetsen,.. Ook voor het voorzien van prenten als ondersteunend didactisch materiaal ben je met ICT bezig. In mijn stage heb ik kinderen zelf ook teksten laten uittypen met het programma Word. Ze verzorgden daarbij de lay-out met leuke afbeeldingen. Ik kan steeds beter met ICT overweg en zal dit zeker nog verder toepassen als ik leerkracht ben.

Geen opmerkingen: